Prøver

Vi vil skolen. Vi lægger vægt på det boglige, og vores fagligt dygtige og uddannede lærere gør sig umage med at få det bedste frem hos dig.

Du vil skolen lige så meget som os. Derfor går du op til prøverne i alle de fag, du på forhånd har tilmeldt dig.

I 2018/19 lå det samlede landsgennemsnit for folkeskolernes afgangsprøver(fp9) på 7,4. Efterskolernes landsgennemsnit lå på 6,7.
Til sammenligning lå Svenstrup Efterskoles karakterer for 9. klasse højere end både folkeskolens og efterskolernes landsgennemsnit med et gennemsnit på 8,3.

Du kan se præcise prøvekarakterer for 9. klasse her

Du kan se prøvegennemsnittet for alle fag i både 9. og 10. klasse her

Du kan orientere dig i alle vores karaktergennemsnit via Undervisningsministeriets hjemmeside her.