Hvad laver vi i timerne?

På musiklinjen udvikler du dig i mange forskellige sammenhænge. Du kan regne med at blive bedre til at synge eller spille på dit instrument, og samtidig stifter du bekendtskab med alt fra nye instrumenter og kor til (body)percussion, teori og meget mere.

Vi sætter fokus på sammenspil i forskellige genrer. Vores mål er sammen at udvikle velspillende og velfungerende bands, hvor din musiksmag bliver stimuleret og udfordret. Både du og dine lærere vælger numre ud, så gode idéer og musikønsker er altid velkomne.

Top-engagerede undervisere
To musiklærere med masser af fed energi og lyst til sammen med dig at skabe fantastiske musikoplevelser underviser på musiklinjen.
I timerne arbejder vi bl.a. med tonalitet, flerstemmighed, rytme og evnen til at se dig selv i nye musikalske sammenhænge og musiske verdener. Du vil også snuse til musikteori, og du får en basisindføring i sang, guitar, klaver, trommer og bas.

Musik på skemaet og i fritiden
Du har musik to gange om ugen (4,5 timer i alt). Hvis du går på musiklinjen og vil give den endnu mere gas, kan du også slå dig løs i musiklokalet i din fritid.
Vi spiller også for resten af skolen, ligesom vi i løbet af året tager ud og spiller på f.eks. andre skoler, til musikfestival og lignende arrangementer.

Krav til dig
Du skal kunne spille et instrument eller kunne synge, og du må meget gerne have spillet i flere år. Du skal være ambitiøs med dit instrument/sang og have lyst til at udvikle dig inden for nye stilarter og sammenspil. Du skal være klar på samarbejdet og fællesskabet, som er en stor del af musiklinjen. Sidst men ikke mindst elsker du at fyre den af på scenen!

Vi glæder os til at spille sammen med dig og få fantastiske musikalske oplevelser sammen!