Introtur på Feddet

22. august 2024

Vi tog cyklerne på tur til Feddet og havde et par fantastiske dage

Nærmest som vores nye kuld var landet pakkede vi tirsdag sammen igen for at tage af sted på nogle dages introtur. Her på Svenstrup har vi tradition for en introtur til at komme hinanden bedre ved fra start af og dermed styrke fællesskabet til resten af skoleåret.

Fællesskab er en af vores fire kerneværdier her på Svenstrup sammen med ambition, passion og udvikling. Et godt fællesskab opstår selvfølgelig ikke bare ud af det blå, men skal skabes og derefter bygges videre på indtil det ofte bliver selvforstærkende, især på et sted som en efterskole.

Vores 144 elever og deres svanekuldslærere tog cyklerne til Feddet ca. 30 km. fra Svenstrup. Vejret var ret godt på dagen og de efterfølgende dage og vi havde nået øvet med teltene hjemmefra, så hurtigt var teltene slået op og vi var klar på to fede døgn med en masse lege, konkurrencer, hygge og sang.

En masse oplevelser, som har lagt kimen til det fællesskab, vi nu bygger videre på resten af året og en dejlig tur med en masse engagerede og glade unge mennesker. Nu er skoleåret for alvor skudt i gang og vores nye kuld på årgang 24/25, har for alvor fået gang i deres efterskoleliv ;-)

Se billederne her fra introturen og fornem selv stemningen ved at klikke her