Årets smukkeste aften på Svenstrup Efterskole!

21. juni 2022

Gallakjoler og jakkesæt, taler og musik, fyrværkeri og fest. En aften med det hele!

Drengene gik en efter en af sted med deres gallapartner ned ad den røde løber og en tur forbi fotografen. Du kan se et link til billedgalleri med alle gallaparrene længere nede. Herefter nød vi de farverige velkomstdrinks, og vi gav den gas med danseshow i skolegården med både lanciers og lidt vals.

I hallen var der dækket op til den store middag, og i dagens anledning var der lavet en scene, der blev taget flittigt i brug, som aftenen skred frem. Pigerne holdt tale for drengene og drengene for pigerne. To gode taler om venskab, sjove oplevelser og om en tid, vi aldrig vil glemme. Masser af kåringer undervejs lige fra titler som Mr. og Ms. Svenstrup til de mere løse som årets frisure og årets bommert. God humor og masser af klapsalver undervejs. Forretten var lækker laksemousse m. grillede rejer og bruschetta med tomat. Hovedretten var oksefilet, kartofler, bønner, perleløg og den lækreste sovs til!

Inden desserten trak vi alle udenfor for at starte en ny tradition her på Svenstrup. På det grønne område plantede vi skolens første årgangstræ, som nu pryder arealet uden for musiklokalerne.
Desserten stod på lækker mousse med flødeskum, chokolade og jordbær. Pigerne viste sig fra deres kreative side med en hjemmelavet sang til drengene, inden lærerne overraskede alle med en omgang rap til store klapsalver. Vi sang selvfølgelig også fællessang undervejs, og vores dygtige musikhold sluttede af i hallen med forskellige numre.

I bedste kinesisk stil holdt vi en lysceremoni med lysposer, som vi skrev minder fra året på. Vi satte dem i amfiteateret i det perfekte sommervejr og nød det smukke syn. Kort efter blev stilheden afbrudt af et overvældende fyrværkerishow og stemningen de næste 10 min var magisk, som I også kan se på billederne i linket nedenfor.

Aftenen sluttede af med diskotek i dansesalen, hvor tidligere elever stod for bartjansen, og vi festede indtil vi gik trætte og glade i seng kl. 1.30. Fantastisk dag og aften!

Se alle billederne fra aftenen her

Se gallapar ved at klikke her