Årgang 24/25 samlet for første gang

05. marts 2024

Ny elevdag med vores kommende årgang

Søndag d. 3. marts var en længe ventet dag for 140 unge mennesker i Danmark og ikke mindst for os på Svenstrup. Her havde vi den store glæde at byde næste årgang velkommen til Ny elevdag her på skolen. En spændende dag, hvor hele årgang 24/25 var samlet for første gang og tegn på at nu er det snart alvor – I, kære unge på 24/25 skal på efterskole lige om lidt ;-)

Sang fylder meget hos os, så vi startede selvfølgelig ud i hallen med en klassisk efterskolesang, nemlig Livstræet efterfulgt af underholdning fra vores talentfulde musikhold som spillede Indianer og I Danmark er jeg født, for så at slutte af med et forrygende show fra vores dygtige dansere.

Dejligt måde at starte dagen på inden vi gik videre til næste del af programmet, som foregik ude i klasserne. Her stod den på speeddating med forskellige små emner, både fjollede og seriøse. En sjov og anderledes måde at slappe af på, få sænket paraderne lidt og derigennem nemmere lære hinanden bedre at kende. Vores nuværende elever stod også parat til at fortælle mere om dagligdagen på Svenstrup og svare på spørgsmål.

Vi sluttede dagen af med et par timers linjefag og her blev eleverne introduceret til deres kommende lærere og sammen med vores nuværende elever fik de prøvet kræfter med lige deres linjefag og hvad de kan forvente når vi starter op efter sommerferien.

Vores kommende forældre blev introduceret til, hvad det nu betyder for dem, at deres dreng eller pige skal starte på en efterskole og mere eller mindre flytter hjemmefra i 10 md. Der var både tid til masser af praktisk information, spørgsmål og selvfølgelig lækker kage fra køkkenet.

Vi sluttede en fantastisk Ny Elevdag af med mere fællessang i hallen og vi ser frem til skolestarten i august!

Se en masse billeder fra dagen ved at klikke her

Du finder også en masse billeder fra i år og tidligere år ved at klikke her

Info til næste årgang finder du lige her – bl.a. også info om tøjbestilling