Gallafest med årgang 18/19

29. marts 2019

En traditionsrig aften på Svenstrup med taler, dans, sang og smukke unge mennesker

Fredag d. 22. marts bød på en helt særlig dag og aften for vores unge mennesker her på Svenstrup Efterskole. Det var nemlig dagen, hvor vi afholdte gallafest med alt hvad dertil hører af traditioner, pænt tøj og flotte omgivelser. Optakten til gallafesten strækker sig over flere uger, idet vi er vidner til en masse kreative, sjove, søde og hyggelige frierier. Drengene trækker nemlig en eller to gallapartnere og skal efterfølgende selv sørge for at fri til pigerne. Frierierne rangerer fra de små intime til de helt store shows foran resten af skolen og vi må da også tage hatten af for kreativiteten igen i år.

Et James Bond tema lagde grund til udsmykningen i år og pigerne fik pyntet hall’en og dansesalen rigtigt flot op, hvilket var med til at sætte den helt rigtige stemning. Vi startede ud med, at alle drengene fulgte deres gallapartnere ned ad den røde løber til et photoshoot i årets gallaport. De billeder kan du bl.a. se længere nede i galleriet. Herefter var der velkomstdrinks indtil alle var klar til at danse lanciers i hallen. Der var blevet øvet godt i tiden op til gallafesten og det var en fest at se 140 unge mennesker slå sig løs i hallen.

Nu var maden klar og årets menu var et lækkert miks som gik fra forretten med tunmousse videre til hovedretten med lækkert oksekød og tilbehør for at slutte af med is og kage til dessert. Undervejs fik vi flere flotte taler. Drengene holdte en fin tale til pigerne, som til gengæld også gav en rigtig flot tale retur til drengene lidt senere på aftenen. Svanerådet havde også deres indspark og vi kan mærke, at det fylder en del hos vores unge mennesker, at sommeren nærmer sig og dermed slutningen for deres årgang 18/19. Ja, tiden flyver når man har det godt, men heldigvis er der 3 md. endnu at nyde efterskolelivet i. Vi fik også sunget og givet svaneawards til bl.a. årets kjole og gallapar. Aftenen sluttede af med fest og dans og det var en træt flok, der til sidst lukkede og slukkede årets galla på Svenstrup.

Se billeder fra gallafesten her: http://www.svenstrupefterskole.dk/1819/gallafest/

Se billeder af alle gallapar her: http://www.svenstrupefterskole.dk/1819/gallapar/