Introturen!

25. august 2023

Et par indholdsrige dage med masser af samvær og fællesskab

På Svenstrup har vi tradition for en god introtur til at komme hinanden bedre ved fra start af og dermed styrke fællesskabet til resten af skoleåret. Et ord der tit sættes i sammenhæng med det at gå på efterskole. Fællesskab er da også en af vores fire kerneværdier her på Svenstrup sammen med ambition, passion og udvikling. Et godt fællesskab opstår dog ikke bare ud af det blå, men skal som så meget andet skabes og derefter bygges videre på indtil det heldigvis ofte bliver selvforstærkende, især på et sted som en efterskole.

143 glade og måske lidt nervøse elever og en flok engagerede svanekuldslærere tog cyklen til Feddet ca. 30 km. fra Svenstrup. Vejret var heldigvis mere med os end mod os og vi havde generelt godt vejr på den lange tur og også efter vi landede på campingpladsen. Vi havde nået at øve med teltene hjemmefra, så lejren blev hurtigt etableret og det blev starten på to fede døgn med en masse lege, konkurrencer, hygge og sang. Det der skal til, for at lære hinanden bedre at kende og få skabt sammenhold. Vi fik en masse oplevelser, som har lagt kimen til det fællesskab, vi nu bygger videre på resten af året.

En dejlig tur med en masse engagerede og glade unge mennesker. Nu er skoleåret for alvor skudt i gang og vores nye ællinger på årgang 23/24, har for alvor fået gang i deres efterskoleliv :-)

Se billederne her fra introturen og fornem selv stemningen: Klik her for at åbne galleriet