Weekend på Svenstrup

31. august 2020

Første obligatoriske weekend på Svenstrup med masser af sjov, motion og fællesskab!

August slutter i dag, og sommeren går på hæld. Det kan virke som en evighed siden, vores unge mennesker ankom til første skoledag, men faktum er, at det trods alt ikke er mere end 3 uger siden, de troppede op med stor oppakning og masser af sommerfugle i maven.

Weekenden var den første obligatoriske, hvilket betyder, at alle elever bliver på skolen. Planen for weekenden blev ændret flere gange, fordi corona-situationen først tog den planlagte Stafet for Livet fra os og siden Aneste Fredskovs løb i Knuthenborg Park. Ak ja fristes man til at sige, men heldigvis skorter det ikke på kreativitet, så vi fik alligevel en fed første weekend sammen!

Vi holdt i stedet en filmfestival, hvor eleverne lavede deres egne filmfortolkninger af kendte film. Det resulterede i sjove kortfilm af bl.a. Tarzan og Harry Potter. Lørdag havde filmproduktionen i centrum, og om aftenen rullede vi den røde løber ud. Filmene blev fremvist under stor jubel, og selvfølgelig med prisuddeling i en lang række kategorier. En virkelig kreativ dag, hvor alle viste godt engagement og vi havde det supersjovt!

Søndag fik vi besøg af Aneste Fredskov, som for nylig gæstede os til en fællesaften og fortalte om at kæmpe for sine mål. Kender du ikke lige Aneste, så har du måske hørt om kvinden der, siden hun blev diagnosticeret med Sklerose, løber et marathon hver dag! I stedet for det aflyste Knuthenborg-løb, arrangerede vi et løb her omkring Svenstrup sammen med Aneste.

Der blev virkelig gået til stålet, og da løbet var omme, havde hver elev i gennemsnit bevæget sig over 21 km. Nord 3-familien tog virkelig fra og løb/gik i snit 26,27 km. pr. person! Igen et flot engagement fra alle og en dejlig dag med det gode vejr i Anestes selskab.

Måske undrede du dig over formuleringen i starten – at det kan virke som en evighed siden, vores unge mennesker ankom. Forklaringen er ganske simpel, for på 3 uger har de virkelig vist vilje og engagement til at gå på efterskole. Her er en rigtig god stemning med et spirende fællesskab. Det er rigtig godt gået på kun 3 uger – og vi går ivrigt efteråret i møde med store forventninger om, hvad efterskoleåret bringer!

Se billedegalleri fra weekenden lige her