Vil du være med til at gøre årets højdepunkter helt uforglemmelige?

Skoleåret byder på mange anderledes dage, projektuger og arrangementer. Vi sætter rammerne, men du er med til at planlægge og forme aktiviteterne og sørge for, at I får nogle helt uforglemmelige oplevelser i løbet af året.
Her er et udpluk af, hvad du kommer til at opleve. Du kan godt begynde at glæde dig!

Intro- og outrotur
Du vil fra starten af skoleåret blive rystet godt og grundigt sammen med dine nye efterskolekammerater på en cykeltur med overnatning i telte. Vi slutter skoleåret af med en lignende afslutningstur – men indholdet i rygsækken er nu spækket med oplevelser, en masse nye erfaringer og venskaber for livet.

Teateruge
Vil du gå efter hovedrollen? Være den der får det hele til at spille backstage? Eller vil du danse eller synge dig igennem teaterugen? I teaterugen sætter vi alle sejl til for at nå vores fælles mål om at lave et teaterstykke af høj kvalitet med forrygende dans og musik, seje kostumer, spirende skuespillerdrømme og lys og lyd. Læs mere om teaterugen her.

Skitur
Skituren er både for dem, der suser rutineret ned ad de sorte pister og for dem, der spænder skiene på for første gang.
Hvert år tager vi en uge på skitur. Formålet er at dygtiggøre dig i alpint skiløb, give dig en naturoplevelse og ikke mindst en stor fællesskabs-oplevelse.
Hver formiddag får du undervisning i niveauopdelte hold, og om eftermiddagen er der fri kørsel. Om aftenen skruer vi op for hyggen og synger sange, spiller spil og hvad vi ellers finder på.
Se musikvideoen “Landet i sneen” om vores årlige skitur her.

Kulturrejse
En gang om året tager vi en uge til et sted i Europa. Det bliver en uge fyldt med oplevelser, hvor vi lærer en masse indenfor historie, kultur, madkundskab og sport. En dannelsesrejse, hvor vi bl.a. ser hvordan Europa har udviklet sig hen mod de værdier, som vi værner om i dag og generelt bliver klogere på vores nabolande, EU mv.

Fødselsdagscaféer
En særlig tradition er vores fødselsdagscaféer, som vi holder ca. en gang om måneden for alle, der har haft fødselsdag i løbet af måneden. Svanekuldene skiftes til at arrangere aftenerne med sjove konkurrencer i hallen, underholdning med musik, lege eller hygge ved bålpladsen. Lagkage og gaver har en fast plads i programmet!

Fællesaftener
Vil du opleve inspirerende koncerter, spændende foredrag og debatter? Så kan du glæde dig til fællesaftenerne. Her har vi fx inviteret Sexualisterne, Özlem Cekic til dialogkaffe, Marathon-kvinden Aneste Fredskov og mange flere. Med fællesaftenerne udvider vi din horisont omkring mange emner som f.eks. demokrati, menneskerettigheder, ligestilling, og verden omkring os.

Gallafest
Forårets gallafest er en af årets absolutte højdepunkter. Mød op i dit stiveste puds, kridt danseskoene og glæd dig til en hyggelig festmiddag med taler, sange og masser af dans efter middagen. Se billeder fra galla med årgang 21/22 her.

Oplevelsesdøgn
Vi afslører ikke andet end, at du vil blive udfordret!

Dit arrangement?
Svenstrup Efterskole er “for dem der vil”. Vi lægger vægt på dit initiativ, så derfor kan du også bidrage med at skabe dit eget arrangement for alle de andre elever på skolen. Har du en passion for et emne, du har lyst til at fortælle om og inddrage andre i? Så er muligheden her. Kun fantasien sætter grænser.