Forældrearrangementer

Vil du som forælder vide, hvordan det egentlig er at gå på efterskole?

Forældreweekend
Hvert år i september holder vi forældreweekend, hvor I som forældre får chancen for at få et unikt indblik i jeres barns liv på Svenstrup. Bagefter kan du snakke med derhjemme om, hvordan det er at have køkkentjans, om den friske morgenløbetur og om, hvordan det føles at møde så mange nye mennesker på én gang. Fordi vi ønsker at styrke samarbejdet mellem forældrene og medarbejdere, sender vi jeres børn hjem og lader jer overtage skolen for en stund til en hyggelig og aktiv weekend. Her får I mulighed for at lære os og de andre forældre bedre at kende i en uformel og afslappet atmosfære.

En mor til en tidligere elev anbefaler forældreweekenden:
“Det gav et super indblik i, hvad de unge oplever og en fornemmelse af, hvem der er der for de unge i hverdagen. Selvom man ikke på én weekend kan lære de andre forældre at kende, var det skønt at sætte ansigt på nogle andre og særligt at møde forældrene til værelseskammeraterne. Et super døgn der gjorde, at jeg gik hjem lidt klogere og “lidt mere tryg” – selvom jeg nu ikke var bekymret, da jeg har tillid til skolens ansatte og mit eget barn. Hjem kom jeg også med lidt trætte ben efter sport – men det kombineret med gode grin undervejs gør, at jeg anbefaler andre at tage med til forældreweekend.”

Forældresøndag
I foråret bliver I igen inviteret inden for til en hyggelig dag – denne gang i selskab med jeres børn. Her prøver I kræfter med jeres barns linjefag, og måske bliver I endda undervist af jeres barn den dag. I får også mulighed for bl.a. at opleve dans- og musiklinjen optræde, kreativ åbner dørene op – og måske er du frisk på at spille kamp mod Svenstrups stærke fodbolddrenge og -piger?

En mor til en tidligere elev om forældrearrangementerne:
“Jeg har med stor glæde deltaget i forældreweekend og forældresøndag. Særligt oplevelsen af at møde personalet i en mere aktiv form er en gave, det skaber nærhed, tryghed og en langt bedre forståelse for det, mit barn kommer hjem og fortæller.”

Vi håber også at se jer ved vores andre arrangementer som fx teaterforestillingen, Svenstrup-løbet, fodboldkampe m.m. Følg med i vores aktuelle arrangementer her.