Årgang 24/25 er ankommet

15. august 2024

Et nyt kuld er landet her på Svenstrup Efterskole

Søndag d. 11. august 2024 – Værelserne stod klar, det spritnye skoletøj lå klar på sengene, kagebordet var dækket og vejret viste sig fra sin bedste side. Rammerne var klar til en spændende dag for 144 unge mennesker, som kørte af sted her til Svenstrup Efterskole for at kickstarte jeres efterskoleophold. Med en frisk guldmedalje til Danmark i bagagen var stemningen ekstra god og omkring kl. 15.30 kom vores nye kuld ællinger så småt frem.
En flok forventningsfulde og lidt nervøse unge mennesker der trådte ud af bilerne. Superspændte på hvad dagen mon ville bringe, især når familien om ikke ret længe ville tage af sted igen.

Der blev båret bagage ind, cyklerne blev parkeret og taget en masse billeder til minde. Vi fik sagt goddag, givet hånd og alle fik nøgler uddelt til deres kommende værelser. Dejligt var det at se masser af liv på vores fire beboelsesgange Nord, Syd, Øst og Vest igen.

Det blev tid til første omgang kage, heriblandt Svenstrups lækre æblekage i spisesalen. Alt sammen inden den stod på fællessang og velkomst i hallen fra forstander Gitte. Kl. 18.30 sagde vi farvel til forældre og så stod den på lækker aftensmad, fællesdans, sjov og endnu mere fællessang inden vi gik til ro ovenpå en begivenhedsrig dag.

Velkommen til årgang 24/25 – det bliver et spændende efterskoleår, og det er helt sikkert for et kedeligt efterskoleår findes vist ikke rigtigt ;-) Det er nu vi skal lære hinanden godt at kende, det er nu fællesskabet starter og nu minderne dannes. Intet kommer selvfølgelig af sig selv. Et efterskoleår er som et puslespil, hvor I er brikkerne, der danner det endelige billede. Det er ikke altid ligetil at få til at passe, men har man viljen og ambitionerne, når man får dannet de nye relationer og de nye venskaber, lærer at bruge ja-hatten og til at finde det positive sammen, så bliver resultatet samlet, helt som det skal være ;-)

Mandag var en slags introdag, hvor vi kastede vi os over en masse praktisk med informationer til alle vores nye beboere, men også fællessang og en masse leg og sjov. Det er sådan brikkerne finder hinanden, fællesskabet dannes og vi får et fedt efterskoleår!

Se årets første galleri ankomstdagen lige her

Se billeder fra introdagen her