Jakkesæt og gallakjoler

03. juni 2024

Smukke unge mennesker på en fantastisk aften!

Fredags havde vi en af årets absolut største – hvis ikke den største – oplevelse her på Svenstrup. Det smukke maj vejr var med os og dagen og aftenen kunne ikke være mere perfekt til vores store gallafest.

Drengene havde brugt de forgående uger til at finde på kreative ideer for, hvordan de kunne fri til deres gallapartnere. Tidligere havde de fundet dem ved lodtrækning og vi var vidne til kreative indslag og sjove situationer, ofte til stående applaus i f.eks. auditoriet eller spisesalen.

Gallafest er også lig tradition og her på skolen henter drengene deres gallapartner en efter en, til stor jubel fra pigerne. Herefter er det ned af den røde løber og en tur forbi fotografen – i år til vores udendørs fotovæg, tak du gode maj vejr. Du kan se et link til billedgalleri med alle gallaparrene længere nede.

Traditionen foreskriver også at vi danser lanciers og i år var ingen undtagelse. De smukke unge mennesker var klar og skolegården blev omdannet til en kæmpe scene. Det blev til et flot show og det er muligt at se på vores Facebook kanal, da det blev livestreamet på selve aftenen. Du kan se videoklippet lige her

Årgang 23/24 fik også tid en af vores nyere traditioner, idet de blev 3. årgang til at plante et træ – et såkaldt årgangstræ, her var også fællessang og vi fik taget et gallabillede af alle i deres flotte outfits.

Hallen var omdannet til festsal med scene og det hele og der var dækket op til den store gallamiddag. Scenen blev flittigt brugt, som aftenen skred frem. Imellem de lækre retter holdt pigerne tale for drengene og drengene for pigerne, der var sjove kåringer for alle de kategorier du kan forestille dig, svanerådet kom med en tale. Taler om venskab, sjove oplevelser og om en tid, vi aldrig vil glemme. Musiklinjen underholdt også med flere numre og her går stemningen hen og bliver noget af det bedste ved at gå på efterskole.

Aftenen sluttede af med fest og diskotek i dansesalen, hvor tidligere elever stod for bartjansen. Rygtet havde summet om en kunstner udefra og vi fik da også besøg af Baloosh, som var med til at gøre aftenen endnu federe.

En flot og stemningsfyldt gallafest med alle vores smukke unge mennesker fra årgang 23/24.

Se alle billederne fra aftenen her

Se gallapar ved at klikke her