Ambition og udvikling

Vi vil være med til at sikre, at du træffer det uddannelses- og erhvervsvalg, der passer allerbedst til dig.

Vejledning: Hvad vil du?
Vejlederne tilbyder dig en personlig samtale, så vi i fællesskab kan finde frem til, hvordan du udnytter lige netop dine kompetencer bedst. Vi hjælper dig derefter med at finde den ungdomsuddannelse, der passer bedst til dig.

Brobygning
Som en del af 10. klasse deltager du i brobygning på en ungdomsuddannelse en uge i november måned, så du kan blive klogere på, hvad du vil, når efterskoleåret er slut. 9. klasserne har i denne uge boglige timer.

Forældre på banen
Hvert år afholder vi uddannelsesaften, hvor vi inviterer forældre til at komme og fortælle om deres uddannelser og jobs. Det giver dig inspiration til, hvilke veje, du kan gå efter efterskolen. Du får her mulighed for at stille alle dine spørgsmål til nogen, som har konkret erfaring med de forskellige jobs.

OSO: Hvad drømmer du om?
Hvad er din drømmeuddannelse, og hvad vil du arbejde med i fremtiden? Det bliver du måske klogere på, når du i løbet af en intens uge arbejder med dit OSO-projekt (obligatorisk selvvalgt opgave).  Med afsæt i dine fremtidsplaner, dit ønske om uddannelse og dine erfaringer fra brobygning laver du og din gruppe en kreativ hjemmeside, en messestand og en præsentation for dit hold og dine vejledere.