Den daglige danseundervisning

Hvis du vil dansen, er åben, har en positiv indstilling og du møder op til timerne fyldt med energi og lyst til at udvikle dig, så er vi et godt match!

På danselinjen er vi ambitiøse, og vi lægger vægt på, at træningen er så alsidig som muligt. Vi arbejder med mange forskellige stilarter, fordi vi tror på, at det styrker os i vores udvikling som dansere.
Vi lægger stor vægt på, at vi altid har en god stemning i dansesalen. Vi vil have det bedste sammenhold på danselinjen, hvor vi hepper på hinanden og bakker hinanden op både i den daglige træning og på scenen.

Du har to dygtige undervisere  på danselinjen. Du vil opleve, at vi både går i dybden med teknisk træning og arbejder med udtryk og indlevelse i dansen. Vi arbejder bl.a. med kreative bevægelsesformer og improvisation, hvor du rykker ud af din “comfort zone” og bliver rystet endnu tættere sammen med dine kammerater på danselinjen.

Du vil i fantastisk fysisk form
Vi forventer, at du er i god form, så du kan holde gejsten oppe i løbet af hele timen. Derfor indgår der altid fysisk træning i form af fx yoga,  styrke- og konditionsøvelser eller zumba i undervisningen. Du skal også være frisk på at udvikle dit eget opvarmningsprogram sammen med dine kammerater. Og har du en underviser gemt i maven, kan du også udfordre dig selv ved at undervise i din egen koreografi.

Dans, dans… og mere dans!
Du har dans på skemaet tre gange om ugen (4,5 timer i alt). Du skal også være klar på at bruge dansesalen om aftenen og i din fritid, så du kan udvikle dig mest muligt og være med til at nå danselinjens målsætninger sammen med resten af holdet.
To gange om året har vi to linjefagsdage, hvor vi bytter den almindelige undervisning ud med dans hele dagen lang!

Krav til dig
Du danser allerede eller har danset, gerne i flere år. Du vil udvikle sig som danser, og du glæder dig til at indgå i et fællesskab med andre, som deler din passion. Det er vigtigt, at du også brænder for at vise jeres koreografier frem for publikum.

Vi glæder os til at danse med dig!